loading...
طراحی وب سایت

nariman بازدید : 37 یکشنبه 03 شهریور 1392 نظرات (0)

براي ايجاد اين تاپيک بحثي طولاني در تاپيک زير شده و علاوه بر قوانين رايج انجمن اين تاپيک يکسري قوانين خاص خودش را نيز داراست و اين بنا به نظر دوستان انجمن بود :

http://forum.ubuntu.ir/index.php/topic,52662.0.html

قانون مهم و اصلي اينکه : براي مرتب بودن وانسجام مطالب 

 

خواهشا به هيچ عنوان به تاپيک پاسخ ندهيد

پس از مدتي اعضاي گروه به اين نتيجه رسيدند که اهداف طراحی وب سایت  پروژه بر خلاف نيازهاي روز در آن زمان بود و پروژه در حال به تعليق  در آمدن بودن که گروه هدف پروژه را تغيير داد و به دليل فراگيري تدريجي وب جهاني در آن زمان و قابيليت هاي خاص اين زبان، پروژه به سمت توسعه در زمينه زباني براي توسعه اينترنت و وب تغيير جهت داد  و در سال 1995 پروژه با نام تجاري جاوا عرضه شد و پس از مدت کوتاهي به دليل ويژگيهاي قدرتمند و توسعه مداوم به يکي از محبوبترين زبانهاي برنامه نويسان تبديل شد

 

و اما جاوا چيست ؟

 

جاوا يک زبان برنامه نويسي قدرتمند است که ...

 

جاوا قابل حمل است به اين معني که برنامه هايي که در جاوا مينويسيم قابليت اجرا بر روي پلتفورم ها و سيستم هاي ديگر را دارا هستند.مثلا برنامه اي که در لينوکس نوشته ايد ميتوانيد در مک يا ويندوز هم اجرا کنيد!!

 

جاوا يکي از زبانهاي خانواده C است و با رويکردي جديد در زمينه هايي چون شي گرايي و چند نخي قدرت زيادي پيدا کرده و براي کساني که با زبانهاي خانواده C آشنايي دارند يادگيري آن سريع است.

 

جاوا يکي از قويترين زبان هاي شي گراست و طراحي آن متناسب با نيازهاي مهندسي نرم افزار و روش هاي نوين توسعه کد بوده است!

 

جاوا حاوي کتابخانه هاي قدرتمندي در زمينه هاي مختلف چون رابط هاي کاربري (GUI)، رياضيات ، چن نخي ، کا با استثنا ها، اپلت ها،  استريم ها و ... است و توسط شرکت قدرتمند اوراکل پشتيباني ميشود.

 

و اکنون جاوا اوپن سورس است!

نسخه هاي جاوا!

 

جاوا در سه نسخه استاندارد (JAVA SE) ، تجاري (JAVA EE) و مخصوص دستگاههاي کوچک (JAVA ME) توسعه يافته که بحث ما در اين آموزش در ابتدا نسخه Standard Edition  و سپس مسائل تخصصي ٍEnterprise Edition خواهد بود! 

 

نصب جاوا و محيط توسعه اکليپس در اوبونتو

 

در اين آموزش برنامه ها را در محيط مجمع توسعه اکليپس نوشته و اجرا ميکنيم.

 

براي اجراي برنامه ها به زبان جاوا نياز به JDK روي سيستم خود داريد.

 

اگر کاربر اوبونتو هستيد يک راه ساده براي نصب همزمان JDK و ٍEclipse استفاده از کد زير در ترمينال است : 

 

 

کد: [انتخاب]

sudo apt-get install eclipse

 

(***اگر خداي نکرده لينوکسي نيستيد در مک و ويندوز براي دريافت JDK به سايت java.com و براي دريافت eclipse به eclipse.org مراجعه کنيد. :))

 

اگر جاوا و اکليپس را نصب کرديد حالا آماده ايد که اولين برنامه خود را در جاوا بنويسيد :)

 

Hello, World

 

اکليپس را باز کنيد. به مسير زير برويد :

 

file > New > Java Project

 

در صفحه باز شده در بخش Project Name  يک نام مانند Hello وارد کرده و finish  را بزنيد.

 

اگر صفحه welcome همچنان روي صفحه بود آن را ببنديد!

 

در بخش سمت چپ صفحه در قسمت package explorer روي نام پروژه ي خود کليک راست کرده و به مسير زير برويد :

 

New > class

 

در پنجره ظاهر شده در بخش name نام کلاس را وارد کنيد ( در اين بخش FirstInUbuntu را وارد کنيد براي استفاده از کدهاي زير.) و finish  را بزنيد.

 

حال در بخش مياني صفحه کدهايي مشاهده ميکنيد.آنها را پاک کنيد و کد زير را در آن بنويسيد :

 

کد: [انتخاب]

public class FirstInUbuntu {

   public static void main(String [] args){

      System.out.print("Hello, world");

   }

}

 

و سپس با استفاده از ميانبر ctrl + f11 يا استفاده از مسير زير برنامه را اجرا کنيد.

 

خب اين هم از اولين برنامه به زبان جاوا، سلام دنيا!

 

با اجراي اين کد بايد عبارت Hello, world در بخش پايين اکليپس قسمت console نمايان شود.

 

 

 

اين هم يک عکس از محيط IDE به همراه کد نوشته شده در بالا و اجرا شده ي آن :

http://mohsenelf.opendrive.com/files/66574362_L7rYy/java1.png

 

 

توضيح کد بالا :

 

هر برنامه جاوا شامل بخشهايي است که در زير به چند بخش مورد نياز ما در اين کد ميپردازيم و در هر قسمت بنا به نياز بخشهاي ديگر را توضيح ميدهيم.

 

هر  برنامه جاوا شامل حداقل يک کلاس اصلي است و حداقل يک متد به نام main به عنوان متد اصلي است ولي اين در ساده ترين حالت است و معمولا تعداد زيادي کلاس و متد در برنامه هاي نوشته شده خود خواهيم داشت.

در مورد چيستي کلاس ها و متد ها در آينده بيشتر خواهيم گفت. در کد بالا قطعه کد زير تعريف کلاسي به نام FirstInUbuntu است :

 

کد: [انتخاب]

public class FirstInUbuntu {

 

}

در حالت کلي براي تعريف يک کلاس عمومي در جاوا از ساختار زير استفاده ميکنيم :

 

} نام کلاس public class

 

بدنه کلاس

 

{

 

بدنه کلاس شامل اجزايي است که (تا اينجا صرفاً متدها را ميشناسيم ازين اجزا!) کد هاي برنامه در آنها نوشته ميشوند.

 

و اما متد ها: متدها تکه هايي از برنامه هستند ( چيزي تقريبا شبيه توابع در سي) که در کلاسها بسته بندي ميشوند و هر کدام مسئوليت خود را دارند و در حقيقت کلاس ها بسته هايي حاوي متد هستند!

 

در کد بالا قطعه کد زير بخش تعريف متد آن است :

 

کد: [انتخاب]

 

   public static void main(String [] args){

     

   }

در حالت کلي متدهاي استاتيک عمومي به صورت زير تعريف ميشوند :

 

}( آرگومانها ) نام متد  نوع بازگشتي  public static 

 

بدنه متد

 

{

 

 

توجه داشته باشيد که در برنامه هاي دسکتاپ به زبان جاوا هميشه نياز به متدي به نام  main که بصورت زير تعريف ميشود داريم دقيقا با همين ساختار که در آينده راجع به آن بيشتر خواهيم گفت :

 

کد: [انتخاب]

 

   public static void main(String [] args){

     

   }

 

 

 و بدنه متد ها هم شامل کدهايي است که براي اجرا مينويسيم که در کد بالا قطعه زير بدنه متد main است که عبارت Hello, world را در صفحه نمايش ميدهد :

 

کد: [انتخاب]

System.out.print("Hello, world");

 

چند نکته که نبايد فراموش کنيد :

 

0 - جاوا حساس به بزرگي و کوچکي حروف است، اگر به اين مساله توجه نکنيد کدهاي شما اجرا نميشوند!

1 - نام کلاس عمومي بايد با نام فايل ساخته شده که کد در آن نوشته ميشود بايد دقيقاً همنام باشند وگرنه منجر به خطا ميشود.

2 - اگر نقاط گنگي در آموزش بود، صبور باشيد در پست هاي بعدي مو شکافانه تر مطرح خواهند شد ;)

 

-----------------------------------------------

 

يک نسخه PDF از اين مطلب توسط دوست خوبمون آقاي سلمان العلما شيرازي تهيه شده که از لينک زير ميتونيد اون رو دريافت کنيد :

http://bazaar.launchpad.net/~lezzatejava/lezzatejava/trunk/view/head:/LezzateJava.pdf

 

و براي ويرايش و مشارکت در پروژه و تهيه نسخه خودتان ميتوانيد از لينک زير در لانچ پد استفاده کنيد :

https://launchpad.net/lezzatejava

 

 

 پيشنهادات و انتقادات خود را در تاپيک زير مطرح کنيد :

http://forum.ubuntu.ir/index.php/topic,52662.0.html

و سوالات خود را در تاپيک زير مطرح کنيد :

http://forum.ubuntu.ir/index.php/topic,54807.0.html

و دوباره خواهش ميکنم که به اين تاپيک اينجا پاسخ نديد ;)

« آخرين ويرايش: 07 بهمن 1391، 01:13 ب‌ظ توسط داريوش عباسي »

 خارج شده است

اشکهايي که براي شکست ميريزيم،همان عرقيست که براي پيروزي نريختيم. {آدولف هيتلر}  ----   www.teamgeek.ir

 آفلاين محسن ح.

Hero Member

*

 

ارسال: 855

جنسيت : پسر

فقط مينت !!!

 

لذت جاوا :) آموزش برنامه نويسي در لينوکس به زبان جاوا

« پاسخ #1 : 22 بهمن 1391، 09:43 ب‌ظ »

با اجازه ي آقا داريوش !

منم يه چيزايي دارم از جاوا ياد ميگيرم ، تا الان ??? صفحه خوندم ميخوام خلاصه ي اينايي که ياد گرفتمو بگم ، ايشالا که مفيد باشه :)

-----------------------------------------------------------------------------

 

خب واسه شورع کار رو با نوشتن يه برنامه که ?تا کلاس داره که اولي متد (همون تابع !) main توشه و کلاس دوم حاوي يک سري متد ديگس که توسط کلاس اول ازش يه شيئ ميسازيم تا بتونيم ازش استفاده کنيم .

 

داخل پرانتز مهم ! :

داده ها توي جاوا ? مدل هستن يا اصلي (Primitive) هستن يا ارجاعي (Refrence) 

واسه تشخيص اين ? مدل :

اگه داده اي از يکي از ? نوع زير بود اصليه (خود جاوا ميدونه چيه ، واسش تعريف شده) و اگه نبود ارجاعيه (يا ما يا کسه ديگه اي اون مدل داده رو واسش تعريف کرديم)

اون ? نوع : boolean , byte , char , short , int , long , float , double

 

خب حالا ميريم سراغ اون ?تا کلاس !

توي eclipce يه پروژه ي جديد ايجاد کنيد و توي قسمت Package Explorer روي پروژه راست کليک کنين و يه کلاس جديد اضافه کنين به اين نام :

کد: [انتخاب]

GradeBookTest

حالا يه پنجره واستون مياد که محتويات کلاس جديدتون رو نمايش ميده ، کدهاش رو با اينا جايگزين کنين تا اولين کلاسمون ايجاد بشه :

کد: [انتخاب]

public class GradeBookTest

{

public static void main(String[] args)

{

GradeBook myGradeBook1 = new GradeBook("mohsen 01");

myGradeBook1.displayName();

 

GradeBook myGradeBook2 = new GradeBook("mohsen 02");

myGradeBook2.displayName();

}

}

 

همين روند رو واسه ايجاد کلاس دوم طي کنين و اسمشو بزارين :

کد: [انتخاب]

GradeBook

و کدهاش رو هم اينا رو قرار بدين :

کد: [انتخاب]

public class GradeBook

{

private String courseName;

 

public GradeBook(String name)

{

courseName = name;

}

 

public void setName(String name)

{

courseName=name;

}

 

public String getName()

{

return courseName;

}

 

public void displayName()

{

System.out.printf("Welcome to the grade book for \n%s!\n" , getName());

}

}

 

خب حالا با اجرا کردن برنامه (run) نتيجه ميشه چاپ کردن اين عبارات :

کد: [انتخاب]

Welcome to the grade book for 

mohsen 01!

Welcome to the grade book for 

mohsen 02!

 

خب حالا بيايم ببينيم اينا چي بودن و اصلا چه فايده اي داره ياد گرفتن اين چيزا !

 

اول يه چيزي رو بگم ، اونايي که برنامه نويسي طراحی وب کار کردن ميدونن که واسه اينکه يه کلاس بتونه از يه کلاس ديگه يک شيي ايجاد کنه يا کلا بهش دست رسي داشته باشه ، بايد اول کدهاي اون برنامه بايد کلاس مورد نظر شناسونده بشه به برنامه يعني بايد بهش بگيم که آقا (!) ما ميخوايم از فلان کلاس توي برنامه استفاده کنيم !

اما توي جاوا واسه کلاس هايي که توي يک پوشه قرار گرفته باشن نيازي به اين کار نيس و موقع کامپايل شدن خودش ميفهمه !

 

خب پس اينکه اين ?تا چجوري ميفهمن وجود همديگه رو کاملا روشن شد !

 

اما کدهاي ما چيکار ميکنن ؟!

توي کلاس اول که متد main توش بود (و متد main همونطور که ميدونين اولين متدي هستش که برنامه موقع اجرا شدن اجراش ميکنه) ، ما خواستيم که از يه مدل داده که خودمون درست کرديم استفاده کنيم ، واسه استفاده از کلاس ها ما مستقيما نميتونيم به خودشون دسترسي داشته باشيم (واسه دست نخورده موندن کدهاي اصلي کلاس و امنيت بيشتر برنامه!) واسه همين يه نمونه از اون کلاس ايجاد ميکنيم و باهاش کار ميکنيم که بهش ميگن شيئ

پس ما يک شيئ از کلاس GradeBook ايجاد کرديم که بتونيم از ويژگي هاش استفاده کنيم ،

کد: [انتخاب]

GradeBook myGradeBook1 = new GradeBook("mohsen 01");

توضيح اين خط :

myGradeBook1 نامي هست که واسه داده ي خودمون انتخاب کرديم که از نوع GradeBook تعريف شده و چون ميخواستيم بهش مقدار اوليه بديم موقع new کردن (همون ايجاد يه کپي از کلاس مد نظر) بهش مقدار mohsen01 رو داديم

 

نکته! : براي اينکه بتونيم بهش مقدار اوليه بديم بايد توي کلاس GradeBook سازنده ي کلاس رو ايجاد کنيم (Constructor) ، سازنده چيه ؟! سازنده ي کلاس شبيه يک متد ميمونه ولي بدون نوع بازگشتي (حتي void هم نيس ، کدهاي کلاس دوم رو ببينين) که همنام با کلاس مورد نظره و توش به متغيير هاي اون کلاس مقاديري اختصاص پيدا ميکنه و اين سازنده ي کلاسه که موقع فراخواني يا شروع استفاده از يه کلاس ، اجرا ميشه و کلاس رو اجرا ميکنه و در نتيجه مقدارهايي که ما داديم اول از همه توي متغييرها قرار ميگيرن .

 

خب بعد از اينکه ما يک شيئ از کلاس دوم ايجاد کرديم ، ميتونيم با استفاده از نام شيئ و يه نقطه بعد از اون ، اسم متدهاي اون کلاس رو بياريم و از ويژگي هاشون استفاده کنيم ، مثل خط بعدي که متد displayName(); رو ازش استفاده کرديم 

 

حالا بريم سراغ کلاس دوم !

 

توي کلاس دوم اول که يک متغيير courseName ايجاد کرديم که مقادير رو توش داشته باشيم ، متد  بعدي که نوشتم همون سازنده ي کلاسه که همونطور که ميبينين هيچ نوع بازگشتي اي نداره و فقط مقداري که بهش ميرسه رو ميذاره جاي مقداري که توي متغيير courseName هست .

 

متد بعدي که فعلا ازش استفاده اي نکرديم واسه قرار دادن رشته هاي جديد به جاي متغييرمونه (در طول برنامه ميتونيم عوض کنيم مقدارش رو)

و همونطور که ميبينين چون فقط قراره يه مقداري رو بگيره و جايگزين کنه ، پس نيازي به برگردوندن اطلاعات نداره و نوعش void استفاده شده.

 

متد بعدي برعکس قبلي عمل ميکنه و مقداري که توي متغيير ما هست رو برميگردونه ، از اونجايي که متغيير ما رشته (String) تعريف شده ، پس نوع مقدار بازگشتي هم همون رشته در نظر گرفته شده.

 

اما متد سوم که متدي هستش که توي main هم ازش استفاده کرديم ، اين متد يه رشته رو با مقداري که توي متغيير ما هست رو کنار هم ميذاره و توي خروجي چاپ ميکنه !

 

(خسته شدم‌! :دي بقيش باشه واسه بعد ، ايشالا فردا-پس فردا :) )

 خارج شده است

 آفلاين محسن ح.

Hero Member

*

 

ارسال: 855

جنسيت : پسر

فقط مينت !!!

 

پاسخ : لذت جاوا :) آموزش برنامه نويسي در لينوکس به زبان جاوا

« پاسخ #2 : 23 بهمن 1391، 02:55 ب‌ظ »

خب حالا اون ?-? تا متدي که يا استفاده نکرديم (setName) يا غير مستقيم استفاده کرديم (getName) به چه دردمون ميخوره ؟

واسه اين برنامه فقط اولي رو نوشتم که بگم بعدا ميشه اون اسم رو که توي سازنده داده بوديم به راحتي عوض کرد و واسه دومي هم اون مثال رو زدم که بگم فقط قرار نيس متدهاي يک کلاس توسط شيئ اي که ازش ساخته شده اجرا بشن ، ميشه خودشون هم خودشونو فراخواني و اجرا کنن (البته اگه سطح دسترسي داشته باشن که کم کم اينا رو هم توضيح ميدم :) )

 

---------------------------------------------------------------------

 

امروز ميخوايم يه برنامه ي ديگه بنويسيم که شبيه يه بانک ساده عمل کنه يعني افراد مختلف بتونن توش حساب داشته باشن و موجوديشون رو کم و زياد کنن

واسه اين کار مثل مثال قبل ?تا کلاس ميسازيم اولي به اسم Account و کدهاش هم اينا رو بزارين :

کد: [انتخاب]

public class Account

{

private double balance;

 

//constructor

public Account(double initialBalance)

{

if(initialBalance>0.00)

balance = initialBalance;

}

 

public void setBalance(double amount)

{

balance = balance + amount;

}

 

public double getBalance()

{

return balance;

}

}

 

و کلاس دوم هم که متد main توشه و ميخواد از کلاس اول نمونه سازي کنه (شيئ) تا بتونه کار کنه اسمشو بزارين AccountTest و کدهاي زير رو واسش قرار بدين :

کد: [انتخاب]

import java.util.Scanner;

public class AccountTest

{

public static void main(String[] args)

{

Scanner input = new Scanner(System.in);

double depositAmount;

 

Account account1 = new Account(1000.00);

Account account2 = new Account(-200.00);

 

System.out.printf("account1 balance: $%.2f\n" , account1.getBalance());

System.out.printf("account2 balance: $%.2f\n" , account2.getBalance());

 

System.out.printf("\nEnter deposit amount for account1 : \n");

depositAmount = input.nextDouble();

System.out.printf("adding %.2f to account1 balance\n\n" , depositAmount);

account1.setBalance(depositAmount);

 

System.out.printf("account1 balance: $%.2f\n" , account1.getBalance());

System.out.printf("account2 balance: $%.2f\n" , account2.getBalance());

 

System.out.printf("\nEnter deposit amount for account2 : \n");

depositAmount = input.nextDouble();

System.out.printf("adding %.2f to account2 balance\n\n" , depositAmount);

account2.setBalance(depositAmount);

 

System.out.printf("account1 balance: $%.2f\n" , account1.getBalance());

System.out.printf("account2 balance: $%.2f\n" , account2.getBalance());

}

}

 

خب حالا با اجرا (Run) کردن برنامه و دادن طراحی وب سایت  مقدار هاي دلخواه خروجيتون بايد شبيه اين باشه :

کد: [انتخاب]

account1 balance: $1000.00

account2 balance: $0.00

 

Enter deposit amount for account1 : 

34

adding 34.00 to account1 balance

 

account1 balance: $1034.00

account2 balance: $0.00

 

Enter deposit amount for account2 : 

43

adding 43.00 to account2 balance

 

account1 balance: $1034.00

account2 balance: $43.00

 

اما توضيحات کدهاي بالا !

توي کلاس اول که شبيه برنامه ي قبليمون بود و فقط به جاي استفاده از رشته ، از اعداد مميز شناور استفاده کرديم و همون طور که معلومه توي سازنده ي کلاس (متد اول که هم نام با خود کلاسه و هيچ نوع بازگشتي اي نداره) مقادير رو به متغييرمون نسبت داديم البته اول يه شرط گذاشتيم که چک بکنه دفعه ي اول که کسي مياد حساب باز ميکنه طبيعتا موجوديش منفي نيس ! پس اگه کوچکتر از صفر وارد بشه اون خط واسش اجرا نميشه

 

نکته : در زبان جاوا وقتي متغييري ساخته ميشه بهش مقدار پيش فرض داده ميشه که اگه عدد باشه ، صفر و اگه رشته و کاراکتر باشه null داده ميشه بهش (نال يعني هيچي !)

 

پس اگه مقدار منفي بهش بدين (همونطور که من دادم واسه تست کردن) مقدار رو عوض نميکنه و صفر باقي ميمونه.

 

خب متد بعدي که داريم 

کد: [انتخاب]

public void setBalance(double amount)

از اولش شروع ميکنيم ، چرا public ؟ چون قراره داخل يه کلاس ديگه بهش دسترسي داشته باشيم وگرنه private ميزاشتيم !

چرا void ؟ چون قراره فقط يه مقدار بهش بديم amount و با اون مقدار واسمون يه کاري رو انجام بده !

حالا کارش چه جوريه ؟

واسه فراخوانيش بايد يه مقدار از نوع double بهش داده بشه که اونو به اسم amount ميشناسه و همونطور که مشخصه ، مياد اون مقدار ورودي رو با مقداري که توي balance بوده جمع ميکنه و باز هم توي balance ميريزه !

 

متد بعدي 

public double getBalance()

که توضيح خاصي واسش نميمونه ديگه ، نوعش که مثل قبليه ، و مقدار بازگشتيش از نوع double تعريف شده چون مقداري که ميخواد برگردونه (balance) نوعش از double هست .

و داخل اين متد فقط داريم مقدار کنوني balance رو به جايي که اين متد رو فراخواني کرده برميگردونيم .

 

اين از کلاس اول 

حالا ميريم واسه توضيح کلاس دوم :

توي اين کلاس ما شروع برنامه رو داريم (متد main) 

اين خط :

کد: [انتخاب]

import java.util.Scanner;

به کامپايلر ميگه که ما ميخوايم در طول برنامه از دستوراتي که واسه خوندن استفاده ميشه استفاده کنيم پس دستوراتي که ميزنيم رو جاوا ميشناسه که چي هستن ! (عجب تعريفي کردم از import !)

 

توي خط اول متد main ما يه نمونه از Scanner ايجاد کرديم همونطور که ميبينين Scanner خودش يک کلاس از کلاس هايي که جاوا واسه خودش داره هستش ، پس يه نمونه (شيئ) ازش ميسازيم (واسه اين بعدا بيشتر توضيح ميدم که توي پرانتزش واسه چيه ، فعلا در همين حد کفايت ميکنه :) )

 

و توي خط بعدي هم که يک متغيير واسه نگهداري مقدار وارد شده توسط کاربر رو داريم تعريف ميکنيم .

Account account1 = new Account(1000.00);

Account account2 = new Account(-200.00);

اين خطوط هم که دارن ?تا نمونه از کلاس اولمون ميسازن و مقادير ????/?? و -???/?? رو بهشون ميدن واسه مقدار اوليه

 

کد: [انتخاب]

System.out.printf("account1 balance: $%.2f\n" , account1.getBalance());

System.out.printf("account2 balance: $%.2f\n" , account2.getBalance());

اين خطوط رو ? جا استفاده کردم که فقط مقدار ?تا شيئ ما رو توي هر عمليات به ما نشون ميدن

 

از printf واسه چاپ فرمت بندي شده استفاده ميشه که من شخصا دوسش دارم !

واسه چاپ کردن (نمايش به کاربر) چيز هاي ديگه اي هم وجود داره که بعدا بهشون ميرسيم اما همين خيلي خوب و کامله که توضيح کاملش رو کم کم ميدم :)

 

اما اين خط:

depositAmount = input.nextDouble();

input خودش همونطور که ديديم يک شيئ بود که خواص خاص خودشو داره و ما اينجا چون ميخواستيم يک عدد مميز شناور (double) بخونيم از nextDouble استفاده کرديم که يک عدد مميز دار رو واسمون از ورودي ميگيره و ما اين عبارت رو مساوي با متغيير خودمون قرار داديم تا از مقدارش استفاده کنيم

 

اين خط :

account1.setBalance(depositAmount);

همونطور که توي توضيحات کلاس اول گفتم ، setBalance واسه اضافه کردن مقدار به موجودي بود و واسه انجام کارش به يک عدد مميز دار نياز داشت که اينجا ما بهش داديم تا کارش رو بکنه 

ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آرشیو
    آمار سایت
  • کل مطالب : 19
  • کل نظرات : 5
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 0
  • آی پی امروز : 1
  • آی پی دیروز : 11
  • بازدید امروز : 3
  • باردید دیروز : 7
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 11
  • بازدید ماه : 10
  • بازدید سال : 34
  • بازدید کلی : 2,595